سرویس‌دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد در روز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در مشهد نیازمند بررسی بیشتر و جدی‌تری است فرماندار مشهد: سیلاب اخیر مشهد طی دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: درخواست دارم باشگاه پرسپولیس در مشهدالرضا(ع) مستقر شود استاندار خراسان‌رضوی: به‌زودی از پروژه‌هایی به یاد و نام رئیس‌جمهور شهید باعنوان «یادگار ابراهیم» بهره‌برداری خواهد شد
سرخط خبرها

چرا پروژه‌های پل شهید میرزایی و تعریض پل دهرود در مشهد کند پیش می‌رود؟

  • کد خبر: ۱۷۴۳۷۷
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
چرا پروژه‌های پل شهید میرزایی و تعریض پل دهرود در مشهد کند پیش می‌رود؟
مدیرعامل سازمان عمران در گفت وگویی به بررسی دلایل کندی سرعت کار در ۲ پروژه پل شهید میرزایی و تعریض پل دهرود پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، تعریض پل‌دهرود و دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی دو پروژه مهمی به شمار می‌آید که در منطقه ۳ شهرداری مشهد در حال انجام است. عملیات ساخت پل دهرود از آذرماه سال گذشته و عملیات ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی واقع در بزرگراه شهید چراغچی نیز از مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، اما به دلیل وجود برخی از مشکلات، عملیات ساخت این دو پروژه شهری مشهد کمی کند پیش می‌رود، از همین‌رو مدیریت شهری مشهد درصدد است تا با رفع این مشکلات هر چه سریع‌تر بتواند این دو پروژه را آماده بهره‌برداری کند.

پروژه معطل بازگشایی اعتبارات

در همین‌باره مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با اشاره به وجود برخی از مشکلات برای اجرای با سرعت دو پروژه تعریض پل دهرود و دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی گفت: طرح تعریض پل دهرود در زمان شهردار سابق مشهد مصوب شد و از همان زمان سازمان عمران با قراردادی تفویضی شروع به کار کرد.

علیرضا صفی‌پور با بیان اینکه سال گذشته فقط ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کارگاه و انجام اقدامات اولیه اختصاص یافت، ادامه داد: درحالی که اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه در بودجه امسال شهرداری حدود ۷۸ میلیارد تومان است. وی افزود: در پروژه پل دهرود هم اکنون عملیات آرماتوربندی و سبدبافی برای شمع‌های پل در حال انجام است که به محض حفاری به نصب آن اقدام خواهد شد و تولید تیر‌های پیش‌ساخته پل نیز آغاز شده است.

عملیات لوله‌گذاری برای انحراف آب، ایجاد بستر مناسب برای عملیات عمرانی در وسط رودخانه و اجرای هم‌زمان بتن‌ریزی دیواره‌های ساحلی شمال و جنوب و شمع‌گذاری، از اقدامات مؤثر انجام شده در پروژه تعریض پل دهرود است که صفی‌پور به آن‌ها اشاره کرد. وی بیان کرد: معارضاتی مانند لوله انتقال آب ۲۰۰ میلی‌متر مانع از اقدامات عمرانی بعدی خواهد بود که با وجود پیگیری‌های شهرداری منطقه ۳، اقدامی برای رفع این معارضات از سوی شرکت‌های خدماتی انجام نشده است.

معارضات بلای جان پروژه‌ها

صفی‌پور درباره آخرین وضعیت پل شهید میرزایی و کندی اقدامات در این پروژه نیز گفت: برنامه زمان‌بندی این پروژه به دلیل وجود معارضات، ۳ بار تغییر کرده، یک بار قرار بود که این پل در شهریورماه امسال و یک بار قرار شد تا در آبان‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد، اما در اصلاح سوم تاریخ بهره‌برداری از این دوربرگردان غیرهم‌سطح بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استعلام‌های شرکت‌های خدماتی برای معارضات این پروژه در زمان طراحی با وضع موجود مغایرت داشت، تصریح کرد: این مغایرت و به تبع آن وجود معارضات مختلف سبب شد تا ۲۲ درصد از برنامه زمان‌بندی عقب باشیم و در مجموع با توجه به دیگر موضوع‌ها از برنامه‌زمان‌بندی پروژه حدود ۳۰ درصد عقب هستیم که برای جبران این عقب‌افتادگی اقدامات لازم شده است.

دوربرگردان شهید میرزایی پرمعارض‌ترین پروژه شهرداری

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی یکی از پرمعارض‌ترین پروژه‌های تاریخ شهرداری محسوب می‌شود. چرا که در این پروژه شبکه برق سراسری، منطقه‌ای و محلی وجود دارد. همچنین شبکه آب و فاضلاب محلی و منطقه‌ای و فیبر نوری استانی از دیگر معارضات موجود این پروژه بوده است که خوشبختانه تا به امروز تمامی معارضات با همراهی دیگر دستگاه‌های خدماتی رفع شده است.

صفی‌پور با اشاره به اینکه اجرای شمع‌های این پروژه به پایان رسیده است، افزود: درضلع جنوبی اجرای رمپ خاکی و نیز داربست‌بندی برای اجرای سقف انجام شده و قالب‌بندی آن نیز در حال انجام است. با رفع معارضات و همکاری شرکت برق منطقه خراسان و عملیات جابه‌جایی دکل‌ها و افزایش ارتفاع آن‌ها نیز فضا برای عملیات اجرایی ضلع شمالی از هفته گذشته مهیا شده و برنامه‌ریزی برای تسریع در اقدامات این فاز انجام شده است. مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در پایان گفت: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که این دوربرگردان غیرهم‌سطح تا بهمن ماه امسال آماده بهره‌برداری شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->